Hünkar Beğendi

27 Kasım 2007


Bu Hünkar Beğendiyi 6. veya 7. yapışım ama ancak fotoğraflayıp yayınlayabiliyorum.İlk yaptığımda patlıcanları közlemek uzuuuun süre sürdü ve ocak battı:( daha sonra sevgili Annem herzamanki gibi süper birşey buldu ve ogün bugündür beğendiyi hazır közlenmiş patlıcan ile yapıyoruz:) inanılmaz kolaylık:)Bu bizim mutfak sırrımız oldu ama ben dayanamadım sizlerle paylaşıyorum:)

Malzemeler:(4 kişilik)

Beğendi için:

1 adet közlenmiş patlıcan konservesi
3 yemek kaşığı un
2 bardak süt
250 gr kaşar rendesi
tuz
karabiber
2 yemek kaşığı sıvı yağ

Eti için:

1 kg doğranmış dana eti (ben biftek kullandım)
1 adet soğan
1 diş sarımsak
2 yemek kaşığı salça
1 adet sivri biber
3 yemek kaşığı sıvı yağ
tuz
karabiber
su

Yapılışı:

Öncelikle eti pişirmek için bir tencerede (ben düdüklü tencerede pişiriyorum) yağda soğanı ve sarımsağı kavuralım.Pembeleşince salçayı ekleyelim ve sonrasında eti ekleyip 4-5 dakika kavuralım.Baharatları ve sivri biberi ekleyelim.En son üzerine bir miktar su ekleyip 30-40 dakika kadar pişirelim.

Beğendi için bir tencerede yağda unu kavuralım ve yavaş yavaş sütü ekleyelim.Sonra patlıcanları ekleyelim.Birkaç dakika karıştırarak pişirdikten sonra tuz, karabiber ve rendelenmiş kaşar peynirini de ekleyip 1-2 dakika daha pişirdikten sonra ocaktan alalım.

Bir tabağa önce beğendiden koyalım ve tabağın tabanına yayalım.Üzerine eti de ekleyip servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun..

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.Ben patlıcanı fırında közlüyorum.Temiz ve pratik oluyor.Aynı anda 6-7 patlıcanı tepsiye dizip,fırının üst ızgarasını açıyorum.20-23 dakika 200 derecede.Sonra ortadan ikiye bölüp kaşıkla içini çıkarıp ,süzgeçte yıkıyorum.Sevgilerimle Beyza.

Adsız dedi ki...

canim peynirli kizartma borek sende gorunuyor esra icin acil bekliyoruz yaptiysan tarif foto ve esra icin yazi bu gece cikacak kevgir cok acil bir iki kisi eksik kaldi esraicin@gmail.com buraya gonderirmisin hemen
nino

selin çağlayan dedi ki...

selam :)

bugün mecidyeköydeki bir petshopta kediler için kurabiyeleri gördüm. siz yapmışsınız :) kedim bayılarak yedi ellerinize sağlık :)

peynirlisini aldım. nerden aklınıza geldi bu süper fikir?

bundan sonra hep alacağım sanırım.

Tarifini istesem vermezsiniz di mi :P

Neyse siteyi çok sevdim, bana da beklerim.
sevgiler,

selin çağlayan (www.selincaglayan.com)

Yaren dedi ki...

Cok nefis görünüyor,ellerine saglik harika.

bocuruk dedi ki...

Her hünkarbeğendi tarifi gördüğümde, hani o kilişe cümle vardır ya o geliyor aklıma "hünkar beğendiyse biz beğenmezsek olmaz değil mi?" :) Eline sağlık. Çok güzel görünüyor. Ben de fırında közlüyorum patlıcanları. O şekilde yapıp derindondurucuya attığım birkaç torbam var. Ben de birisi ile hünkarbeğendi yapayım da ev halkı da beğensin bari:)
Sevgilerimle...

Tabakta Lezzetler... dedi ki...

Merhaba canım hünkârı bilemem ama ben çok beğendim. Ellerine sağlık. Ayrıca beni linklerine eklediğini gördüm ve çok mutlu oldum. Bende seni linklerime ekledim. Eğer seni farlıklı bir isimle eklememi veya başka herhangi bir şey istersen haber vermen eterli.
Link içinde çok teşekkür ederim. Sevgiler…

burcukusu dedi ki...

Sevgili Beyza, yorumun için çok teşekkürler:) Bende daha önce senin yaptığın şekilde denedim ama sanki öyle yapınca patlıcanlarda köz kokusunu alamadım..Bu nedenle de bir daha yapmadım..Yinede verdiğin pratik bilgi için çok teşekkür ederim:)

Sevgili Selin Hanım, çok teşekkürler.Çok mutlu oldum sözleriniz karşısında.Eşim veteriner olduğu için bu fikir aklımda hep vardı.Uzun zamandır araştırıyordum ama ancak yapmak kısmet oldu:)Çok memnun oldum kedinizin beğenmesine:)

Sevgili Yaren çok teşekkürler:)

Sevgili Bocuruk çok tatlısın:) Teşekkürler:)

Sevgili Perihan çok teşekkürler:) Seni mutlu ettiysem ne mutlu bana senin siteni çok beğendiğim için linklerim arasına ekledim daha eklemem gereken birçok güzel site var ama vakit bulamıyorum.Sende beni eklediğin için çok teşekkürler:)

Adsız dedi ki...

oktay usta

Oktay ustanın tüm yemek tarifleri bu sitede yer almaktadır.